banner marshal garden
Nutriție

Quinoua, o sursă incredibilă de proteine și sănătate

 

Quinoua este o plantă bogată în nutrienți, care nu conține gluten și reprezintă o sursă bogată de proteine. Ajută la pierderea în greutate, la îmbunătățirea sănătății inimii, detoxifierii organismului și îmbunătățirea sănătății digestive. De asemenea, ajută la reglarea diabetului zaharat și la reducerea calculilor biliari.
Quinoua are un conținut foarte scăzut de grăsime și poate fi folosită în multe diete, sau ca alternativă sănătoasă față de multe alimente similare.

Există mai multe feluri de quinoua:

Quinoua albă – Acest soi, cunoscut sub numele de quinoua din fildeș, este cel mai răspândit în magazine. Cea mai bună parte a acestui lucru este ca se gătește repede.
Quinoua roșie – Acest soi este preferat de bucătari pentru mâncăruri precum salate.
Quinoua neagră – Acest soi își păstrează culoarea originală chiar și după gătit.

Beneficii:
Quinoua conține o cantitate enormă de proteine, vitamine, minerale și nutrienți. Este bogată în magneziu și fosfor, precum și fier, zinc, chiar și calciu.
100 de grame de quinoua conține numai 120 de calorii și doar 2 grame de grăsime.
Sursă bună de aminoacizi esențiali, cum ar fi lizina, metionina și triptofanul.
Ajută la pierderea în greutate. Consumul de quinoua va reduce consumul excesiv de alimente, promovând astfel o alimentație sănătoasă.
Nu conține gluten! Poate fi consumată și de către persoanele care au intoleranță la gluten. Poate fi folosită în pâine și în locul altor produse fără gluten, cum ar fi tapioca, cartofi, porumb.
Îmbunătățește sănătatea inimii. Quinoua conține proteine de înaltă calitate și carbohidrați cu valoare scăzută glicemică, împreună cu acizii grași omega-3 și omega-6.
Activitate antioxidantă. Quinoua are proprietăți antioxidante care ajută la protejarea inimii, a ficatului, a rinichilor, plămânilor și a pancreasului.
Îmbunătățește sistemul digestiv. Quinoua conține fibre insolubile, care ajută la îmbunătățirea procesului digestiv și facilitează mișcările intestinale. Ajută la reducerea riscului de flatulență, balonre, durere, constipație și gaze.
Îmbunătățește sănătatea osoasă. Cantitatea de calciu care se găsește în quinoua este similară cu cea a produselor lactate. Calciul este foarte important pentru oase, creier și sistemul nervos.
Reglează diabetul. Semințele de quinoua pot fi benefice în reglarea diabetului zaharat și a nivelului ridicat de colesterol din sânge.
Sursă de magneziu.
SFATURI DE SERVIRE RAPIDĂ
Înainte de a găti, asigurați-vă ca spălați bine quinoua, pentru a îndepărta stratul de saponină din semințe. Dacă nu este clătită bine, quinoua poate avea un gust amar. Spălați în câteva ape înainte de a o fierbe.

Sursa: organicfacts.net

Femei de 10 pe Facebook