banner tex carrefour
Femei de 10

Mădălina Cioveie: „Am fost cu Aeros pe toate continentele și singurul regret este că aici în țara noastră foarte puțini au auzit de acest spectacol”.

Mădălina Cioveie este triplă campioană mondială și triplă campioană europeană la gimnastică aerobică, este Maestru Emerit al Sportului, antrenor și instructor fitness. Ziua de lucru începe pentru Mădălina la ora 7.30 cu antrenamentele copiilor de la gimnastică și se încheie seara târziu în sălile de fitness. Este întotdeauna plină de energie și pentru că are din plin o împarte din plin cu cele care vin la orele ei. De la orele ei vei pleca cu febră musculară dar cu zâmbetul pe buze.

Daniela Grigore: Pe site-ul Femei de 10.ro eşti instructorul nostru, online, de Zumba. Dar în spatele antrenorului de fitness se află un sportiv de performanţă. Spune-ne câteva dintre reuşitele tale.

FB_IMG_1466792818953-1Mădălina Cioveie: Am început sportul de performanță la vârsta de 6 ani cu gimnastica artistică. Am obținut câteva titluri naționale în această ramură dar cele mai importante rezultate le-am obținut în gimnastica aerobică, ramură pe care o practic de la 14 ani. Sunt campioană mondială și maestru emerit al sportului.

D.G.: Cum au fost începuturile tale în sport?

zumbaM.C.: Pentru mine a fost oarecum interesantă copilăria pentru că pe lângă școală aveam ceva atractiv de făcut și mai ales că îmi plăcea gimnastica. Părinții mei se axau mai mult pe școală dar mie îmi stătea gândul numai la gimnastică. Primele concursuri le-am avut începând cu vârsta de 9 ani. Am început să câștig medalii și totul a prins un contur frumos la formarea mea ca sportiv .

D.G.: Ce a însemnat pentru tine perioada petrecută la Deva?

IMG-20160312-WA0144-1M.C.: Au fost momente frumoase, dar au fost și momente grele. Nu intru în detalii dar dacă aș avea dreptul la încă o viață aș alege-o pe aceeași. Perioada petrecută la Deva m-a format ca om: independent, puternic, muncitor, abil, nu mai vorbesc de dragostea și nevoia de a face sport și de a duce o viață sănătoasă. Sunt un om împlinit din toate punctele de vedere și acest lucru cred că se datorează educației de acolo și bineînțeles a părinților.

D.G.: Este gimnastica aerobică în umbra gimnasticii artistice? Regreţi că nu ai optat pentru aceasta din urmă?

FB_IMG_1466792811125M.C.: Este în umbra gimnasticii artistice pentru că gimnastica aerobică nu este încă sport olimpic. De aceea și mediatizarea acestei ramuri este mai mică dar rezultate foarte bune sunt și în gimnastica aerobică de-a lungul multor generații.

Cum am spus mai sus, am început cu gimnastica artistică dar nu regret că am încetat să mai practic această ramură. Cu siguranță nu ajungeam la rezultatele obținute în gimnastica aerobică.

D.G.: Unele femei îşi încep dimineaţa cu o porţie de fructe, altele cu un pahar de apă cu lămâie. Tu cum îţi începi ziua?

M.C.: Eu îmi incep ziua cu un mic dejun copios. Deoarece seara nu mănânc foarte mult mă trezesc în fiecare dimineață cu poftă de mâncare.

D.G. Ce înseamnă pentru tine un stil de viaţă sănătos? Ce le recomanzi femeilor pentru a arăta cât mai bine, în afară de sport?

IMG-20160312-WA0142M.C.: Un stil de viață sănătos pentru mine are trei factori foarte importanți: alimentație, mișcare, odihnă. Eu trăiesc o viață sănătoasă și le recomand femeilor același lucru. Calitatea vieții dumneavoastră va fi îmbunătățită pe termen foarte lung, aspectul fizic, starea de spirit, atitudinea și încrederea, le veți avea tot timpul dacă țineți cont de acești factori.

D.G.: Eşti antrenor de gimnastică pentru copii. Spune-ne despre această preocupare a ta şi ce recomandări ai pentru părinţii care apelează din ce în ce mai mult la scutiri pentru orele de sport?

FB_IMG_1466203200769-1M.C.: Nu accept sub nici o formă ca atunci când voi avea un copil să nu facă sport. Din punctul meu de vedere sportul aduce unui copil o contribuție foarte importantă în dezvoltarea acestuia, atât fizic cât și psihic. Activitatea fizică înseamnă pentru copii un risc scăzut de îmbolnăvire, dezvoltarea unui corp armonios, beneficii la nivel social și aș putea enumera multe alte motive pentru care un copil are nevoie să practice un sport.

Unii părinți în ziua de azi sunt comozi iar pe alții chiar îi înțeleg că nu au timp, dar posibilități se pot găsi în ambele cazuri. Un efort în plus, ca să facă sport pentru a ajuta la șlefuirea copiilor lor va fi răsplătit mai târziu de către aceștia.

D.G. Ai cutreierat lumea alături de Aeros. Care au fost cele mai frumoase experiențe?

IMG-20160312-WA0140M.C.: Am plecat în turneu pentru prima dată cu AEROS în 2003 în SUA. Am fost pur și simplu fascinată. Am fost fascinată de impactul cu publicul, mii de oameni care ne aplaudau la finalul spectacolului minute în șir de parcă nu mai voiau să se oprească, de trasformarea gimnasticii în artă, nu mai era acea gimnastică precisă, acum trebuia să interpretez ca pentru o piesă de teatru, impresionată de oamenii care ne așteptau în spatele scenei pentru a le da un autograf.

Am fost cu AEROS pe toate continentele și singurul regret este că aici în țara noastră foarte puțini au auzit de acest spectacol. Sperăm ca într-o bună zi să avem ocazia de a arăta României acest spectacol, îmi doresc cât mai curând deoarece încă mai fac parte din trupa AEROS.

D.G.: Eşti instructor de fitness, antrenor, gimnastă… Ce îţi place să faci în afară de sport?

IMG-20160312-WA0006M.C.: Imi place să călătoresc. Călătoresc destul de mult; ori cu trupa Aeros, ori cu copiii la diferite competiții. Sportul și călătoriile sunt pasiunile mele așa că le îmbin pe amândouă într-un mod cum nu se poate mai frumos.

D.G. Partenerul tău ştie să danseze?

M.C.: Da știe să danseze și este și în domeniul sportului. Nu se putea altfel :))))

D.G.: Ce mesaj ai pentru femeile care nu au timp sau motivaţie pentru a face sport?

IMG-20160610-WA0008M.C.: În primul rând trebuie să înțeleagă că sportul te ajută să te simți bine. În acest fel ai grijă de tine și acest lucru îți dă încredere. Nu trebuie să faceți ceva care nu vă face plăcere. Dacă vă place să dansați puteți să alegeți acest mod de a face mișcare, dacă vă place să mergeți cu bicicleta faceți asta cât mai des cu putință, dacă nu ai timp să mergi la sală trezește-te dimineața mai devreme și caută câteva exerciții de tonifiere pe internet. O variantă mai bună și de lungă durată este să-ți faci o prietenă cu care poți să mergi la sală de câte ori vă permite programul. După o perioadă te vei simți mult mai bine și nu vei mai putea să renunți la această stare de bine.

Femei de 10 pe Facebook