banner marshal garden
Sănătate

Iată cum îți poți antrena mintea să spună ”Nu!” grijilor!

Știați că îngrijorarea excesivă afectează nu doar activitatea mentală dar are și un impact negativ asupta sănătății fizice? În timp ce preocuparea moderată te poate ajuta să depășești situațiile dificile, grija exagerată provoacă probleme de sănătate prin strările accentuate de stres, oboseală, depresie.

Când ești îngrijorată, bătăile inimii se accentuează, transpiri mai mult, iar respirația devine greoaie. Stresul și anxietatea slăbesc sistemul imunitar, și astfel crește riscul îmbolnăvirilor.

Vestea bună este că mintea este un organ cu mare capacitate de adaptare iar dacă faci câteva schimbări poți reduce grijile și te poți întoarce la viața și la activitățile tale obișnuite, precum și la un grad ridicat de eficiență. Mai jos găsiți 3 exerciții simple, care introduse în comportamentul vostru de zi cu zi, te vor ajuta să reduci stresul și anxietatea.

  1. Notează pe o coală de hârtie grijile  

Transpunând grijile în cuvinte, te ajută să transformi dubiile și mila într-o problemă cu o potențială soluție. Indiferent dacă este vorba de faptul că nu știi ce să porți la o petrecere sau un prieten te bate la cap, scrie totul pe hârtie. Transpunerea grijilor în cuvinte te ajută să conștientizezi problema și să cauți o modalitate de a o rezolva.

  1. Meditează

Nu există niciun dubiu că mediația acționează, la scară largă în direcția vindecării. Numeroase studii au confirmat că simplul act de închidere a ochilor  și de concentrare asupra respirației, îmbunătățește stabilitatea mentală și funcțiile cognitive. Așadar, ori de câte ori te simți neliniștită sau copleșită de programul încărcat, găsește timp pentru meditație. Tot ceea ce îți trebuie este o minte deschisă și un spațiu liniștit!

  1. Canalizează stresul în sport  

Sportul oferă beneficii atât fizice cât și psihice. Chiar dacă este mai greu la început, practicarea sportului în mod regulat te ajută să recâștigi controlul asupra vieții. Specialiștii recomandă pacienților deprimați să practice aerobicul, întrucât s-a demonstrat că ajută la reducerea cortizolului (hormonul stresului) și a adrenalinei din organism. În plus, ajută la creșterea secreției de endorfine, care conduce la dispariția stării de rău și activarea stării de spirit.

Sursa: besthealthyguide.com

Femei de 10 pe Facebook