banner tex carrefour
Femei de 10 Răscolind internetul

De ce copiii noștri sunt plictisiți la școală, lipsiți de răbdare, deseori frustrați și fără prieteni reali?

Tot „frunzărind” internetul, căutând subiecte care mă preocupă, am dat peste un site interesant al unei psihoterapeute pe nume Victoria Proody, care ne îndeamnă să facem un lucru ce mi s-a părut minunat: „conectează-te la adevărata legătură”, dorind să sublinieze importanța legăturii dintre membrii familiei, în detrimentul gadgeturilor care își fac mult simțită prezența în viața noastră și care tind să ne îndepărteze din ce în ce mai mult de copiii noștri.Un terapeut cu o experiență de peste 10 ani în Parenting, este de acord cu mesajul transmis de profesori, care spun că generațiile actuale de copii decad din ce în ce mai mult și asta din multe privințe : din punct de vedere social,emoțional,academic, având mari probleme în a învăța. În ziua de azi, copiii vin la școală cu o stare emoțională nepotrivită, deoarece sunt multe aspecte ce contribuie la asta. După cum știm, creierul nostru e maleabil. Prin mediul înconjurător, noi îl facem puternic sau slab. Terapeutul e de părere că, în general, copiii sunt îndreptați într-o direcție greșită. Iată de ce.

 
1.TEHNOLOGIA. Iar noi părinții investim în asta. Realitatea este multimage mai plictisitoare față de realitatea virtuală din jocurile lor.Apoi ei vin în clasă, unde aud voce umană, ei fiind învățați cu ecran, tehnologie, efecte speciale ,grafică. După ore de realitate virtuală, să stai să procesezi informația într-o clasă, când mintea îți este antrenată cu stimuli puternici, duce la o inadaptare la un mod inferior de informație, așa încât ei devin vulnerabili la sursele academice.Tehnologia deconectează și membrii unei familii, deoarece și mulți părinți utilizează aceste gadgeturi intens. Pentru mintea unui copil, emoțiile parentale sunt un ingredient important. Din păcate noi nu facem decât să-i îndepărtăm gradat pe copiii noștri de acest ingredient.

 
2.COPIII PRIMESC CE VOR ÎN MOMENTUL ÎN CARE VOR

,,Mi-e sete!,, ,,Mi-e foame!,, ,,Mă plictisesc!,,Sunt momente în care marea majoritate a părinților găsesc soluții imediate pentru a rezolva astfel de situații. Abilitatea de a amâna rezolvarea unui astfel de capriciu reprezinta un factor cheie pentru un viitor de succes. Părinții imageau cele mai bune intenții în a face copiii fericiți, dar din păcate, este o reușită de moment , efectul fiind lamentabil pe termen lung.A putea să amâni recompensa, înseamnă a putea să funcționezi în condiții de stres. Copiii noștri sunt din ce în ce mai slab pregătiți să facă față unui minim stres, ceea ce poate deveni un obstacol imens în succesul lor în viață. Lipsa de abilitate a unor părinți de a amâna gratificarea se vede mai apoi la școală,în malluri,în restaurante,în magazinele cu jucării.Când copiii aud un ,,NU,”reacționează gălăgios, pentru că mintea lor nu e antrenată și sunt obișnuiți să primească imediat ceea ce doresc.

 
3.COPIII CONDUC LUMEA.

,,Copilului meu nu-i plac vegetalele,nu vrea să meargă la culcare devreme,nu vrea mic dejun,nu se joacă cu jucăriile pe care le are, dar iubește IPAD-ul.Nu vrea să se îmbrace singur,îi e lene să mănânce singur”. Sunt texte pe care le auzim tot mai des.
De când copiii le dictează părinților cum să fie crescuți?Ar mânca imagenumai prostii și s-ar uita toată ziua la televizor. În acest fel, ajung la școală iritați,anxioși și neatenți. Ca părinți, le transmitem un mesaj greșit. Ei învață că pot face ce vor. Conceptul ,,ce trebuie să faci” este absent. În ordinea atingerii țelurilor noastre în viață, trebuie să facem în primul rând ceea ce este necesar, lucru care nu are întotdeauna legătură cu ceea ce și vrem să facem. Dacă vrei o școală bună, trebuie să muncești pentru asta. Dacă vrei un sport de succes, trebuie să te antrenezi intens. Copiii noștri știu exact ce vor, doar că au o problemă în a face ceea ce este necesar pentru a atinge acel scop. Așa rezultă țeluri neatinse și copii dezamăgiți.

 
image4.DISTRACȚIE FĂRĂ SFÂRȘIT.

S-a creat o lume artificială, a distracției pentru copii. Ei au lumea distracției părinții – pe cea a muncii. Trăim în lumi separate. De ce nu sunt implicați copiii în activități simple? În bucătărie, la făcut patul, strânsul hainelor? E o activitate monotonă, dar antrenează creierul în zona care ar activa aceeași mușchi, necesari și în învățatul din școală.

 
5.INTERACȚIUNE SOCIALĂ LIMITATĂ.

Copiilor le place joaca afară cu ceilalți copii, dar deoarece suntem așa de ocupați le dăm gadgeturi și îi ocupăm și pe ei. Prin joaca în mediul natural ei învață și practică îndatoririle lor sociale. Din păcate tehnologia a înlocuit distracția de afară. Tot tehnologia îi ține și pe părinți ocupați și departe de copiii lor. S-a demonstrat că cei mai de succes oameni sunt cei care au deprinderi sociale.image
ASTA E PRIORITATEA! Mintea e ca un burete, care se poate antrena și reantrena. Dacă vrei ca puștiul tău să meargă cu bicileta, învață-l. Dacă vrei să știe să aștepte, învață-l răbdarea. Dacă vrei să știe să socializeze, trebuie să îl înveți acest lucru. Totul se învață.Se pot face schimbări, în așa fel încât copilul tău să își antreneze mintea și să aibă succes în societate:

-Limitează tehnologia și reconectează-te emoțional cu copilul. Surprinde-l cu gesturi mici,flori, zîmbete,un gâdilat,dragoste transmisă prin mici bilețele,ieșit la o masă după școală împreună, dansat împreună,o bătaie cu perne,jocuri video jucate împreună,mers cu bicicleta,cine în familie,o plimbare seara,etc.

image-Antrenează-i pe copii în a primi ceea ce le oferi, ceea ce își doresc. Fă-i să aștepte. Crește gradual așteptarea de la un,,eu vreau,, până la un ,,eu obțin,, Evită gadgeturile în mașină sau restaurante. E un prilej de a avea o conversație cu ei.
-Fixează-i limite. Să nu îți fie frică să o faci.Ei trebuie să crească fericiți și sănătoși. Trebuie făcut un program pentru mese și somn și program de joacă cu gadgeturile.Gândește ce e bine pentru ei și nu la ceea ce vor ei. Mai târziu, îți vor mulțumi, ca adulți. A fi părinte e o muncă foarte grea. Trebuie să fii creativ să îi determini să facă ceea ce e bine pentru ei, deoarece de cele mai multe ori, acest lucru e opusul a ceea ce vor ei. Încearcă să transformi ceea ce nu doresc ei, ca să pară, de fapt, o joacă amuzantă.
-Stimulează copilul să facă lucruri simple încă de mic, pentru a fi imagepregătit când va fi mare, să facă muncile mari. Să aranjeze haine, să aranjeze jucăriile, să-și facă patul, să pună și să strângă masa, să își aranjeze o gustare. Începe ca o joacă, ca ceva distractiv, astfel încât el să asocieze activitatea ca fiind ceva pozitiv.
-Învață copilul cu deprinderi sociale. Învață-l să acționeze, să împărtășească, să câștige, să piardă, explică-i compromisul, învață-l să salute, să spună,,te rog frumos” și ,,mulțumesc”.

Copiii își schimbă atitudinea atunci când și părinții și-o schimbă la rândul lor.Trebuie să ne ajutăm copiii să reușească în viață, dar acest lucru se poate numai antrenându-i și pregătindu-le mintea să fie puternică de timpuriu, pentru mai târziu.Trebuie să fim un exemplu real pentru copiii noștri!

 

Surse foto: detki.lv, kp.ru, razvitie-krohi.ru, psiot.ru, dreamstime.com, souldiary.ru, loev-spc.schools.by, happy-giraffe.ru

Femei de 10 pe Facebook