banner marshal garden
Sănătate

Cum să te lupți cu gerul

 

Pe la noi gerurile nu sunt atât de frecvente, așa că haideți să tragem cu urechea la recomandările specialiștilor din Rusia, unde , se știe iernile sunt crâncene, iar oamenii – obișnuiți cu ele.
Așadar, pentru a ne crește rezistența la frig, specialiștii în cauză recomandă ca, cu circa o oră și jumătate înainte de a ieși la ger, să mâncăm un sandwich cu slănină. Dar atenție! Nu mai mult de 50 de grame de slănină, iar aceasta trebuie să fie proaspătă și nu din cale afară de sărată. Este produsul cu cele mai multe calorii. Îl puteți însoți cu o cană de ceai cu lapte sau cu lămâie.
Nu este recomandat să facem exces de cafea. Cafeaua îngustează vasele de sânge, adică face cam ceea ce face și gerul.
Dacă vă pregătiți să petreceți câteva ore în frig, luați cu voi o ciocolată. Dar, și mai bine, un termos cu ceai. Fața și mâinile trebuie unse în prealabil cu o cremă protectoare pe bază de grăsimi.

Regula gerului năpraznic : alcoolul este numai pentru cei ce au ajuns acasă!

“În timpul războiului, în perioadele de ger năpraznic, soldații se salvau cu trei elemente de bază : alcoolul, pesmeții și slănina” – reamintește medicul șef al Moscovei, Vladimir Tiurin. “Însă trebuie urmată o regulă de succedare a lor : înainte de a ieși din casă va trebui să consumați NUMAI slănină și pesmeți. Sub nicio formă produse spirtuoase! 95 la sută din degerături li se întâmplă celor care au consumat băuturi alcoolice. Cetăteanul turmentat nu numai că își pierde sensibilitatea ( adică poate să nici nu-și dea seama că îngheață) , dar i se și intensifică transferul termic. Deci corpul său va absorbi o cantitate mai mare de frig.
În schimb, atunci când vă întoarceti acasă, va puteți “încălzi”, consumând un păhărel! Dar mult mai sănătos și mai eficient este să beți un ceai fierbinte!

Sfaturi simple pentru “autoîncălzire”

Inelele, cerceii și brățările îngheață foarte repede, la frig, și perturbă circulația sâ gelui. De aceea este indicat să lăsăm acasă aceste podoabe. De asemenea, vă recomandăm să înlocuiți mănușile din piele cu cele tricotate. Încalțați-vă în cizme largi și călduroase. Îmbrăcați-vă in stilul “varză”: multe haine, care să stea largi pe voi.
Dacă însă și hainele ingheață pe voi, atunci vă recomandăm așa numita “gimnastică izotermică”. De fapt, de ce înghețăm? Pentru că sângele își încetinește curgerea prin vasele de sânge. Pentru a-l pune în mișcare, nu este obligatoriu să sărim pe loc sau să facem genoflexiuni. Este suficient să ne mutam centrul de greutate , alternativ, de pe călcâie pe vârfuri și viceversa. Mușchii se vor încorda, iar voi vă veți încălzi. Cu mâinile e ceva mai simplu: este suficient să le frecați bine și să le băgați în buzunar.

Ai degerat, cumva?

Medicii ne reamintesc : e momentul să vă încălziți mâinile , picioarele, obrajii, atunci când ele încep să se înroșească și încep să usture. Dacă vârful nasului sau al urechilor se albește și nu-l mai simțiți, e semn rău. Înseamnă că vă paște o degerătură de gradul 1, însoțită de descuamarea pielii. Reintorceți-vă urgent la căldură! Și sub nicio formă nu vă grăbiți să vă băgați extremitățile înghețate în apă fierbinte sau sa le frecați deasupra focului! Numai după ce corpul vostru se va fi încălzit, clătiți-le cu o apă ușor călduță, crescând treptat temperatura acesteia.

Încalziți-vă “pe dinăuntru”! Cu o supă caldă sau un ceai cald. Iar dacă ați degerat, totuși, apelați la un analgezic (Paracetamol, spre exemplu) sau un spasmolitic ( recomandăm No-Spa sau Papaverină) .

Sursa : nabiraem.ru

Femei de 10 pe Facebook