banner tex carrefour
Declarație de dragoste Femei de 10

Actul sexual – intruziune sau capturare?

Concurs cu premii în cărți pentru cel mai bun răspuns

 

MOTTO. În fiecare număr am să reproduc o întrebare a mea și răspunsul Liei Faur, rugându-le pe femeile de nota zece din țară să-mi comunice ce anume ar fi răspuns ele la acea întrebare.

 

Iată întrebarea și răspunsul pentru a XII-a ediție a concursului:

 

Lia Faur si Alex. Stefanescu– Vreau neapărat să aflu cum e să fii femeie. Bineînţeles că nu am să aflu, pentru că nici tu, la rândul tău, nu ştii cum e să fii bărbat şi, prin urmare, nu-ţi dai seama ce anume e altfel la „voi”. Şi totuşi… Ceva-ceva tot o să înţeleg sau măcar o să întrezăresc. Înainte de a te cunoaşte pe tine, am tot căutat femei care să-mi fie partenere de dialog pe tema – cum să-i zic – femeităţii şi nu am găsit. Printre candidate s-a numărat la un moment dat (fără ştirea ei) şi Claudia Golea, care e inteligentă şi dezinhibată, aşa cum mi-aş fi dorit, şi scrie şi bine, dar are o înclinaţie spre bravadă şi o dorinţă de sfidare a oamenilor „serioşi” care ar fi perturbat dialogul. Dintr-o carte a ei mi-a rămas totuşi în minte o mărturisire, în legătură cu actul sexual, pe care aş vrea să o comentezi. Ea spune că nu înţelege ce plăcere pot găsi bărbaţii introducând ceva în cineva, când adevărata plăcere constă, dimpotrivă, în a primi ceva înlăuntrul tău. Plăcerea bărbaţilor i se pare exterioară şi superficială, iar a femeilor – profundă, difuzată în toată fiinţa. Eu văd lucrurile – bineînţeles – exact invers. Şi anume nu înţeleg ce plăcere pot găsi femeile acceptând o intruziune în fiinţa lor, când adevărata plăcere constă în a pătrunde, a explora, a lua în stăpânire un loc greu accesibil, în care palpită viaţa însăşi. Ca să nu mai vorbesc de bucuria îmbătătoare a însămânţării unei delte fecunde (sentiment aruncat în deriziune de folosirea prezervativului).

 

– Am citit cărţile Claudiei Golea, pe nerăsuflate, ea se ascunde, din când în când, sub pelerina schizofreniei, şi îşi permite să sfideze oamenii „serioşi”, cum spui, deoarece se poate plimba între cele două lumi cu uşurinţă şi luciditate (dacă nu e o contradicţie). Oamenii „serioşi”, în acest caz, devin irecuperabili, sper că noi nu ne vom încadra pe deplin în această categorie.

Îi înţeleg percepţia asupra intruziunii, ea simte intens plăcerea femeii, făcând abstracţie, oarecum, de partea cealaltă, fără de care această plăcere nu ar mai fi posibilă. Este într-adevăr o senzaţie de contopire a femininului cu vastitatea a tot ceea ce este stabil, peren. Ea este partea rodnică, fecundă şi aceasta o mulţumeşte înlăuntrul fiinţei sale, îl înghite pe el, îl confiscă, în timp ce îi simte incandescenţa trupului, zvâcnirea prin care primeşte căldură şi viaţă. Simte cum revărsarea lui e în stare să-i umple arterele care se pot transforma oricând în firavele rădăcini ale unui arbore gigantic; împreunarea lor nu e un simplu act, ci depăşeşte barierele solitudinii. Eu înţeleg în răspunsul ei mai mult decât actul penetrării, ea explică ceva ce nici eu nu îţi pot explica acum, e o stare interioară de vastitate şi de susţinere a întregului univers.

Chiar dacă fiecare gen are percepţia dominării, unul asupra celuilalt, femininul înseamnă interiorul cald, calm, adânc, necunoscut, care arde şi încolăceşte cu propria-i căldură. Încolăcirea unuia în jurul celuilalt nu este doar o poziţie fizică sau o figură de stil, în interior îmbrăţişarea e totală, iar prin ea se mărturiseşte tandreţea reciprocă.

Mişcările de du-te-vino seamănă cu o simfonie în care predomină când largo, când presto, când allegro, când allegretto. Ce spun nu e o noutate, s-a afirmat adesea existenţa unei asemănări între cele două. Şi sunt mai multe simfonii, de fapt, în aceste momente: o simfonie olfactivă, deoarece femeia are un parfum propriu şi special care degajă dorinţa ce nu mai poate fi oprită în vreun fel, precum şi o simfonie a murmurelor, a gemetelor, prin care ea îşi manifestă senzaţia de vacuitate, cu dorinţa de a fi penetrată, umplută. Foamei de plinătate a femeii îi răspunde pulsiunea interioară a bărbatului.

lia faur 2Trupul femeii, în concavitatea lui, este cel care primeşte, strânge, vibrează, acoperă, naşte, ea are un sentiment nedefinit de maternitate şi voluptate la un loc, şi, curios, de capcană. Odată „prins”, bărbatul este al ei, şi îi coordonează mişcările după bunul plac. Când bărbatul simte „capcana” în care a căzut, mişcările sale sunt răzbunătoare, chiar fără s-o ştie. Femeia îl ademeneşte şi îl consumă în nevoia ancestrală de a perpetua, iar dincolo de sentimente, ea caută bărbatul căruia să-i ofere „bucuria îmbătătoare a însămânţării unei delte fecunde”, depăşind orice morală. Este o justificare a gesturilor ei prin trăsătura maternităţii, trăsătură care motivează toate infidelităţile.

Căutarea permanentă a bărbatului îi conferă femeii o sensibilitate nebănuită şi neînţeleasă, adesea, găsirea lui nu înseamnă şi încetarea esteziei, ba dimpotrivă. Acum orice femeie devine mistică în atingere, în şoapte, în felul în care se dăruieşte. Când petrece o noapte de dragoste cu bărbatul iubit, gândul care o face să fie irezistibil de senzuală îi cuprinde pe toţi bărbaţii care i-au spus în acea zi, sau în acea săptămână, că e frumoasă, care au învăluit-o în privirea lor, cărora le-a inspirat un gând. Când se dăruieşte altuia, care nu ştie primi, din mişcările ei se naşte suferinţa, iar gemetele ei curg asemenea lichidului spermatic, şi totul într-o senzualitate sfâşietoare. Femeia cucereşte şi când e învinsă şi când e învingătoare. Ea nu uită, ci acumulează toate gesturile de care are nevoie pentru a continua să fie femeie, hrănindu-se din seducţie şi maternitate.

De aceea bărbatul are senzaţia adâncimii vaginului, a imensităţii în care este cuprins şi reţinut cu pasiune. Scopul unei femei nu este nicicând blazarea în privinţa seducţiei, ea se raliază adesea unor norme ale societăţii, unor complexe determinate de manifestarea sa instinctuală şi încearcă să-şi înăbuşe toate aceste trăiri, ce reprezintă însăşi menirea ei de a fi.

E, fără îndoială, un noroc să fii femeie, poate şi pentru că trupul femeii este supus mereu la probe, biciuit, studiat, scrutat în taină sau de-a dreptul, mângâiat, dorit sau adorat.

 

Femei de 10 pe Facebook