banner marshal garden
Diverse

8 metode pentru a scăpa de stres dezvăluite de specialiști

Psihologii ne ajută să ne rezolvăm problemele, să ne depășim temerile, să ne gestionăm emoțiile astfel încât să avem o viață liniștită și echilibrată. Dar cum depășesc ei situațiile stresante? Iată câteva metode, la care apelează specialiștii pentru a scăpa de stres.

  1. Notează pe o hârtie tot ce îți trece prin minte.

John Duffy, psiholog clinician spune: “Pentru a reduce stresul, iau notițe. Gânduri, situații, relațiile cu cei din jur, idei. Notez totul și încerc să structurez toate gândurile care îmi trec prin minte. Acest proces creativ îmi este de mare folos, întrucât uit de probleme, mintea mi se limpezește și tensiunea dispare. Astfel, văd lucrurile dintr-o altă perspectivă.”

  1. Fii selectiv când alegi ingredientele pentru ceea ce vrei să gătești.

Psihoterapeut, scriitor și profesor Jeffrey Sumber folosește astfel de metode pentru a scăpa de stres:

“Când sunt deprimat, îmi place să mănânc. Dar trebuie să fie mâncare sănătoasă sau ceva ce nu am mai mâncat înainte. Petrec mult timp în magazin, căutând, cu grijă, ingredientele. Apoi, merg acasă, pregătesc cu grijă rețeta și de multe ori postez pe Facebook o fotografie cu rezultatul pentru a-mi face prietenii invidioși!”

  1. Contractarea mușchilor.

Psihoterapeutul american Kevin Chapman folosește metoda relaxării musculare progresive apărută în 1920.

Principiul este simplu: după orice tensiune puternică, urmează o relaxare intensă. Trebuie să îți contracți mușchii pentru 10 secunde și apoi să te concentrezi asupra relaxării pentru 20 de secunde.

Sunt 200 de exerciții în total, pentru toate grupele musculare. Important este să acorzi atenție fiecărei grupe de mușchi.

  1. Reacționează corect sau nu reacționa deloc. 

Psihologul Susan Krauss Whitbourne nu se luptă cu stresul. Practică o mantra pe care o spune de fiecare dată când se află într-o situație stresantă. Ea își spune: ”Nu pot schimba situația, dar îmi pot schimba reacția.”

O reacție pozitivă la o situație negativă ne ajută să evităm stresul și chiar să căpătăm experiență dacă îl tratăm ca pe o provocare. Poți învăța din greșeli.

  1. Oprește fluxul gândurilor.  

Psihologul Martin Seligman recomandă o metodă ușoară pentru limpezirea minții.

Bate din palme și strigă: ”Stop! Mă voi gândi mai târziu la asta!” Sau purtați o bandă elastică la mână și trageți de ea ori de câte ori începi să te gândești la ceva ce nu este în beneficiul tău în acel moment. Folosește astfel de trucuri pentru a întrerupe șirul gândurilor și amână problema pentru mai târziu dacă nu este o urgență. Apoi, încearcă să îți orientezi atenția către un obiect deosebit sau un exercițiu.

  1. Petrece o oră făcând ceea ce îți place

Psihoterapeutul Amy Przeworski recomandă să dedici o parte din timpul tău hobby-urilor pe care le ai. Citește, desenează, gătește, fă sport – orice te face fericită. Fără muncă, fără responsabilități, fără gânduri negative, fără nimic ce ar putea să te supere.

  1. Activează-ți sistemul nervos

Toni Bernhard recomandă o metodă neobișnuită dar eficientă.  Apasă-ți buzele cu degetul arătător. Această mișcare activează nervii localizați la nivelul buzelor, stimulează sistemul nervos simpatic și te ajută să te calmezi.

  1. Încearcă diferite metode clasice.

Sunt numeroase metode clasice care te ajută să scapi de stres.

De exemplu, Deborah Serani, psiholog clinician încearcă să ofere corpului ei tot ce are nevoie. “Apelez la tot ce îmi atinge simțurile. De exemplu, pot sta în mașină și să ascult jazz, îmi place să desenez sau să savurez un ceai rafinat și gustos.”

Therapeutul Joyce Marter folosește o metodă străveche: pentru a scăpa de gânduri trebuie să faci ceva util. De exemplu, să faci curățenie pe birou, să speli vase etc. Regula de bază este să găsești o modalitate care să te ajute să abați gândurile de la tot ceea ce te stresează.

Psihologul Susan Newman crede că nu este un antidepresesiv mai eficient decât relația cu prietenii. Iar doctorul Stephanie Sarkis recomandă yoga, sport sau somn, pur și simplu.

Conceptul de bază pentru a scăpa de stres este să te distanțezi de problemă pentru o perioadă. Și cu cât reușești mai bine lucrul acesta, cu atât mai repede te vei recupera și vei fi pregătită pentru noi provocări.

Sursa: Brightside.me

Femei de 10 pe Facebook