banner tex carrefour
Femei de 10

8 lucruri pe care orice femeie la 40 de ani trebuie să le facă

La vârsta de 40 de ani trebuie să vă simțiți invincibilă. Deși este o perioadă minunată, apar o serie de schimbări ușoare de care trebuie să aveți grijă pentru a nu se transforma în probleme. Iată care sunt principalele modificări:

  • Metabolismul: Scade cu 2% pe decadă.
  • Sistemul osos: scade cu 1% pe an din momentul în care ați împlinit 30 de ani
  • Libidoul: este în scădere din cauza stresului ridicat și a schimbărilor hormonale.
  • Stresul: în general ridicat din cauza grijilor pentru copii, părinți, sănătate, carieră și situația financiară.
  • Depresia: mai bine acum decât mai târziu.

Dacă respectați, preventiv, 8 obiceiuri, nu veți avea probleme cu schimbările care apar. Vă veți păstra sănătatea, veți fi plină de energie și împlinită.

1. Luați micul dejun în fiecare dimineață

mic-dejunNutriționiștii sunt de acord că micul dejun este esențial pentru scăderea în greutate și menținerea metabolismului ridicat. Un studiu a demonstrat că femeile care luau un mic dejun consistent pierdeau cu 21% mai mult în greutate, după 8 luni, comparativ cu 4.5% pentru femeile care urmau o dietă scăzută în carbo-hidrați. Consumatoarele de mic dejun consistent continuă să slăbească, chiar dacă, per total consumă mai multe calorii, în timp ce cealaltă categorie începe să ia în greutate după 4 luni.

Motivul: O masă consistentă este mai potrivită dimineața, când metabolismul este mai ridicat, iar pe dealtă parte previne pofta puternică de mâncare care apare atunci când cantitatea de zahăr din sânge scade.

2. Creșteți metabolismul 
sportAntrenamentul intesiv timp de 6 luni îmbunătățește metabolismul în perioadele de repaus. Așadar, veți arde mai multe calorii chiar și când stați comod pe canapea.

Bonus: Efortul fizic ajută sistemul osos și menține echilibrul organismului. Încercați să faceți zilnic, minim 30 de minute de sport.

3. Creșteți consumul de calciu și vitamina D

Amândouă sunt esențiale pentru articulații. Asociația de Osteoporoză recomandă consumul zilnic de alimente bogate în Calciu și Vitamina D, pe care le găsiți, în special în lactate și somon. La sfatul medicului puteți completa cu vitamine, dacă este cazul.

4. Exersați controlul stresului

stressO inimă calmă și sănătoasă bate mai repede când inspirați și mai încet când expirați. Stresul însă, împiedică acest ritm natural și aduce modificări nesănătoase pentru organism, cum ar fi: creșterea presiunii sangvine, mai puțină energie către creier, libidou scăzut. De fapt, stresul vă îmbătrânește mai repede.

Pentru a menține inima într-un ritm sănătos, inspirați pe nas timp de 4 bătăi ale inimii și expirați timp de 8 bătăi, cel puțin de două ori pe zi sau ori de câte ori simțiți presiune.

5. Creșteți consumul de proteine

Consumați alimente cu toți aminoacizii necesari pentru a asigura proteinele de care organismul are nevoie pentru o funcționare optimă. Aveți nevoie de 150 gr de proteine la fiecare masă. Cele mai bune surse sunt: peștele, ouăle, quinoa. Dar nu renunțați total la carbohidrați. Cresc starea de bine prin producerea de serotonină din creier. Cel puțin de două ori pe zi încercați să creșteți starea de spirit, pentru a ține depresia departe de voi.

cuplu6. Fiți aventuroase cu partenerul

Încercați ceva nou, și nu doar în dormitor. Când sunteți îndrăgostite nivelul dopaminei crește foarte mult. Activități precum seri dansante sau evadatul într-o mică vacanță neprogramată stimulează libidoul. Același efect îl au și jucăriilor sexuale.

7. Ieșiți în oraș cu prietenele

Timpul petrecut cu prietenele reduce stresul, crește stima de sine și vă face mai iubitoare cu partenerul atunci când ajungeți acasă. Femeile cu viață socială activă, cu carieră, care fac parte din organizații de voluntariat au o presiune sanguină mai scăzută, risc scăzut pentru diabet și boli cardiace.

8. Mergeți regulat la controlul medical 

tensiunePentru creșterea stării de sănătate, mergeți periodic la medic. Nu neglijați următoarele analize de rutină:

  • Examen oftalmologic: O dată la 2-4 ani
  • Analize de sânge: O dată la 2 ani
  • Testul Papanicolau și control ginecologic: Anual
  • Tiroida: O dată la 5 ani
  • Mamografie: O dată pe an, maxim la 2 ani
  • Glucoza din sânge: O dată la 3 ani, începând cu 45 de ani.

Sursa: www.prevention.com, Oficiul de Sănătate pentru femei, Departamentul SUA pentru sănătate

Femei de 10 pe Facebook