banner marshal garden
Nutriție

5 modalități de a renunța la dulciuri

 

Încă din copilărie, dulciurile înseamnă, pentru fiecare din noi, un lucru plăcut, care ne provoacă emoții pozitive. Este groaznic de greu să-ți refuzi o astfel de plăcere, mai ales că ea poate fi obținută extrem de simplu. Nu degeaba oamenii de știință au concluzionat că, la oamenii care mănâncă dulce, predomină hormonul fericirii, spre deosebire de cei care se feresc de dulciuri.
Cu milioane de ani în urmă, zahărul, obtinut din fructe, le furniza oamenilor preistorici energia necesară vieții. Astăzi consumul de dulce a devenit o adevărată problemă, deosebit de periculoasă pentru sănătate. Nutriționiștii recomandă diminuarea consumului de zahăr la doar 10 la sută din hrana zilnică. Acest lucru se reflectă atât în starea de sănătate, cât și în forma fizică.

Cum putem reduce, așadar, consumul de dulce? Iată câteva sfaturi utile:

Dorința de a renunța la dulce poate apărea din mai multe motive: probleme de sănătate, dorința de a slăbi, îmbunătățirea stării organismului, în ansamblul său. Cei care au ținut, măcar o dată în viață, cură de slăbire, știu cât de greu este să renunți la ceva ce îți place. O poți face în mai multe feluri :

Să micșorezi treptat rația de zahăr
Pentru început, poți pune mai puține lingurițe de zahăr în ceai sau cafea, să renunți la deserturi sau măcar să le micșorezi. Cel mai bine este să împarți dulcele cu un prieten apropiat.

Să te hrănești “conștient”
Mâncatul “pe fugă” sau, dimpotrivă, în fața calculatorului sau la televizor, este un obicei foarte prost. Creierul nu conștientizează senzația de sațietate și nu primește plăcere de pe urma alimentației. În plus, suntem tentați să mâncăm mai mult decât avem nevoie. Este indicat să respectăm orele de masă și să mâncăm în liniște, concentrându-ne asupra actului în sine.

Să citești componența alimentelor
Zahărul este conținut în majoritatea produselor, chiar și în alimente la care nu ne-am fi așteptat să conțină zahăr. Spre exemplu, în sosuri, în cereale cu fierbere rapidă, în sucuri și pâine.

Să gătești tu însăți
Internetul abundă în tot felul de rețete, pe care le poți
pregăti tu însăți, folosind ingrediente sănătoase. Poți pregăti, în acest sens, chiar și deserturi.

Înlocuiți zahărul cu dulciuri sănătoase
În băuturi putem adăuga ștevie sau miere de albine, putem apoi consuma cât mai multe fructe sau fructe deshidratate, uneori ne putem răsfăța cu ciocolată amăruie și cu marmeladă.

Aceste sfaturi vă vor ajuta să faceți un prim pas în lupta cu dulcele și în instaurarea unui mod de viață sănătos. Și, ca și în orice domeniu, important este să începi.
Sursa, www.garmoniazhizni.com

Femei de 10 pe Facebook