banner tex carrefour
Ea și El

5 metode elementare pentru a înceta să vă mai frământați inutil

Stările de neliniște sunt mai totdeauna ..paradoxale! Omul este capabil să se gândească ore întregi la coșmarul în care s-ar putea transforma un lucru banal, suferind mult mai mult decât ar suferi, dacă acel lucru s-ar întâmpla, de fapt.

Dar avem și vești bune. Există leac împotriva neliniștii și nu e chiar mereu nevoie să apelăm la psihologi sau psihoterapeuți. Există câteva metode simple, pe care le poate folosi fiecare din dvs, pentru a stinge acest sentiment de neliniște care vă domină, ajutându-vă să vedeți și alte variante de evoluție a unei situații, decât cea de coșmar pe care sunteți tentate să v-o imaginați.
Iată 5 astfle de metode:

Prima metodă: neliniștiți-vă “organizat”, după un program precis
Dacă vă surprindeți , la un moment dat, neliniștindu-vă la un anume gând, conștientizați gandul și încercați să-l amânați. O neliniște “amânată” funcționează perfect : nu trebuie să vă chinuiți alungandu-v-o , dar în același timp reușiți să nu vă mai neliniștiți, pe moment.
Spre exemplu, dacă sunteți la teatru sau la plimbare, nu vă mai gândiți la raportul pe care trebuie să-l pregătiți,la birou. Amânați pentru a doua zi. Gândiți-vă : “ Mă voi ocupa de asta mâine!” Neliniștea va dispărea, ca prin minune.

Metoda a doua: “spargeți” marile probleme în probleme mărunte

Acest sfat l-ați întâlnit, probabil, deseori in cadrul recomandărilor din domeniul “time-managementului”. Neliniștea apare deseori atunci cand nu te pricepi să te organizezi. Dacă nu începi un lucru la timp, apar întarzieri, ajungi să consumi energie framântându-te din acest motiv.
Micile țeluri, pe care ai reușit să le atingi, te mobilizează, te motivează și te liniștesc. Până și marile probleme nu mai par atât de “de temut”, dacă le privești “pe felii”. Vă temeți că susținerea unui proiect va fi un fiasco? Concentrați-vă în mai multe direcții : ce pantofi veți încălța, ca să vă simțiți mai confortabil; să nu uitați să luați la voi o sticlă de apă și eventual un calmant, să va băgați agenda în poșetă etc.

A treia metodă: recunoașteți că ați greșit

Neliniștea configurează in mințile noastre imaginea unui dezastru. Dacă ți-ai uitat umbrela, sigur ploaia te va face ciuciulete, iți va întinde rimelul , iți va compromite look-ul. Dacă întârzii la o întâlnire de afaceri, sigur intreaga afacere va fi compromisă. Dacă ți se pare că ai lăsat mâncarea pe foc, parcă și vezi deja mașinile pompierilor, stingând flăcările ce ți-au cuprins apartamentul.
Nu toate situațiile se încheie însă în mod catastrofal: ploaia se poate sfârși ca prin minune, partenerul de afaceri poate întârzia și el, în trafic, iar mâncarea , de fapt, nu ai uitat-o pe foc, ci ai stins focul, așa cum faci de fiecare dată. Ai văzut cum te-ai neliniștit degeaba?!?
Spune-ți în gând acest lucru! Iar atunci când vei mai începe să te neliniștești, îți va trece repede. Când se va dovedi că te-ai neliniștit degeaba și că nimic rău din ceea ce ți-ai imaginat, nu s-a întâmplat, reține acest lucru, ca să îți amintești de el data viitoare!

Metoda a patra: folosiți o grilă a neliniștii

Acest lucru poate fi reprezetat chiar și grafic. Imaginați-vă intensitatea pericolului, în detaliu. Temerile voastre pot fi iraționale, vă puteți teme NU de ceva concret, ci așa, din principiu. Niște chei pierdute pot genera un adevărat dezastru! Dar una e să-ti cadă în fața ușii, iar în spate să-ți amintești că se afla un individ suspect și alta e să-ți cadă în canalizare. Elaborează o grilă de la 1 la 20 . Ultima gradație este “catastrofa”. Comparați-o, de fiecare dată, cu ceea de ce vă temeți. Ce vi se pare mai groaznic : un accident rutier sau moartea unui om drag? Pe lângă acestea, cum vi se pare pierderea portofelului?…

Metoda a cincea : apucați-vă de ancoră!
..De o ancoră vizuală, auditiva, tactilă – nu are importanță. Puteți inventa mai multe astfel de ancore. Ancora este ceea ce va deveni simbolul linistii voastre. Imaginați-vă că este o ușă, care dă spre o cameră de odihnă și că toate problemele și neliniștile voastre ramân pe dinafară. Și că puteți intra în ea ori de câte ori aveți nevoie.
Cand simțiți că incepeți să vă neliniștiți, intrați în această încăpere. Priviți cerul, numărați ciorile de dincolo de fereastră, porniți muzica preferată sau ascultați zgomotul mașinilor de afară..

Încercați să simțiți cureaua de la ceas sau să vă simțiți degetele de la picioare. Aceste elemente redirecționează gândirea către lucruri colaterale. În loc să vă tot faceți scenarii de groază, creierul vostru va fi ocupat cu număratul ciorilor, iar voi vă veți putea liniști..

Sursa: hochu.ua

Femei de 10 pe Facebook