banner marshal garden
Femei de 10

Cum să nu te mai simţi copleşită ca mamă- 6 modalităţi pentru a avea totul sub control

 

În vocabularul celor mai multor mame se regăsesc următoarele cuvinte: “Sunt atât de ocupată şi atât de copleşită de situaţie. Nu mai fac faţă”. Ca mamă, simţi în mod constant că lista de cerinţe pe care o ai de făcut pare nesfârşită şi timpul devine inamicul numărul 1.
Este un ciclu de muncă non-stop, lucruri de făcut în casă, activităţi pentru copii, pregătirea mesei, finanţele şi lista poate continua. Doar gândidu-te la ceea ce ai de făcut într-o singură zi este epuizant.
Pentru a nu te mai simţi copleşită şi depăşită de probleme, încearcă aceste 6 sfaturi recomandate de un specialist, mai exact de către Dr. Sheryl Ziegler (doctor în psihologie) iar în două săptămâni vei vedea o schimbare majoră în viaţa ta.

1- Renunţaţi la lucrurile mai puţin importante
Probabil nu reuşiţi într-o singură zi să îndepliniţi toate activităţile şi mereu speraţi că le veti face a doua zi. De exemplu, dacă doriţi să ajungeţi la manichiură şi tot amânaţi de câteva săptămâni, tăiaţi-o de pe listă! Dacă chiar veţi dori o manichiură (mai ales dacă aveţi un eveniment) cu siguranţă o veţi obţine.

2- Faceţi-vă un program structurat
Este bine să aveţi o listă cu lucrurile pe care vreţi să le faceţi de pe o zi pe alta. Încercaţi să fiţi realiste în momentul în care scrieţi lista pentru a doua zi şi nu treceţi mai multe lucruri decât credeţi că puteţi face.

3- Distingeţi nevoia de dorinţă
Este bine să vă gândiţi de două ori înainte de a face un lucru. Este o nevoie, sau este doar o dorinţă? Această întrebare vă va ajuta să diminuaţi lista pe care deja o aveţi.
Ambele variante sunt importante, dar trebuie să recunoaştem ca puteţi lua prânzul cu o prietenă mult mai liniştită dacă ştiţi că v-aţi îndeplinit sarcinile pentru ziua respectivă. Astfel, veţi putea să vă bucuraţi şi să aveţi parte de un prânz liniştit.

4- Aflaţi în care parte a zilei sunteţi cea mai productivă
Organizaţi-vă cât mai bine. Dacă ştiţi că sunteţi productivă la o anumită oră, profitaţi de acel timp pentru a face anumite lucruri, cum ar fi: e-mailurile de lucru, sau alte activități care necesită o gândire mai profundă.
Trebuie să găsiţi un sistem care să funcţioneze pentru dumneavoastră.

5- Invăţaţi să spuneţi Nu!
Setati-vă limitele şi învăţaţi să spuneţi nu în prinvinţa altora.
Începeţi cu lucruri mici, cum ar fi refuzarea unui voluntariat la şcoala copilului, sau lipsa de la un eveniment la care aţi fost invitată și nu aveți plăcerea să mergeți.
Singura modalitate prin a învăţa să spuneţi nu, este sa încercaţi în primul rând cu lucruri mici.
Preţuiţi-vă timpul.

6- Fiţi un exemplu bun pentru copiii dumneavoastră
Amintiţi-vă că sunteţi un exemplu pentru copiii dumneavoastră. Sunteţi pilonul principal de la care ei învaţă în timp ce cresc. Dacă vă veţi simţi întodeauna copleşită, ei vor crede că aşa este viaţa: obositoare şi mereu plină de probleme. Copiii noştri sunt deja stresaţi şi copleşiti de tot ce îi înconjoară, aşa că dumneavoastră trebuie să fiţi puternică în faţa lor.
Mamele din ziua de astăzi raportează niveluri mari de stres în viaţa lor. Urmând aceste strategii, puteţi încerca pentru a vă elibera de anumite probleme. Puteţi realiza mai mult în mai putin timp dacă ştiţi cum să vă organizaţi programul.

Dr, Sheryl este mama, Doctor in Psihologie, vorbitor si autor al cartii Mommy Burnout.

Sursa : yourtango.com

surse foto: cukimamik.hu, danviet.vn

Femei de 10 pe Facebook